comment me~

You are my everything ....

04th June 2011 .. aku tersenyum lebar .. aku gembira .. aku tertawa .. dan tiba-tiba aku tersentap .. aku terdiam .. senyumanku, kegembiraanku, tawaku, tak sampai sehari .. aku fikirkan hanyalah hal remeh temeh .. tapi, sebaliknya berlaku .. hingga menjejaskan pertalian yang sekian lama terjalin .. aku terkelu .. aku tergamam ... aku terpaku .. seolah-olah denyutan jantungku berhenti degup ... ingatanku, penglihatanku, tuturku bagaikan gelap tanpa sinaran .. membisu tanpa kata-kata .. aku hanya mampu mengalirkan air mata yang sering aku alirkan tetapi kali ini aku dapat rasakan aliran ini bagaikan aliran segalanya .. aliran yang aku tidak mahu ia mengalir .. aliran yang aku tidak mahu berlaku ... aliran yang ku inginkan ia mengalir apabila aku mati kelak ...

aku terduduk, dan fikiranku terpintas sejenak .. adakah ia nya hanya untuk hari ini saja? aku positifkan fikiranku yang hakikatnya sering berfikir negatif .. ya !! aku yakin, hanya sehari .. kerana dia pernah berkata, dia tak sanggup melihat aku menangis, dia tak sanggup keadaan sebegini berpanjangan dan dia mencintai aku !! aku menyepikan diri, menunggu kata-kata, panggilan, seruan "sayang" dari dia .. sehingga lah terbenam matahari, masih tidak kelihatan "sayang" itu ... oh !! tengah malam mungkin .. bisik hati aku .. tetapi, tetap sunyi sepi .. hanya panggilan dari kawanku(Tarmizee) yang aku selalu jadikan dia sebagai bahan ketawa bertanyakan dimanakah aku .. aku di rumah mak aku .. niat aku hanya lah untuk menenangkan fikiranku, menunggu "sayang" dari dia .. tapi, sehinggalah aku tertidur, masih tak kedengaran .. sunyi sepi telefon bimbitku .. 

"sayang ... u masih merajuk lagi dengan i??"

05 June 2011 .. aktiviti mandi sungai seperti apa yang dirancangkan oleh kakakku, menjadi .. jadi, aku gunakan kesempatan ini untuk menenangkan diriku .. tibanya aku di sungai, aku membawa diri berseorangan .. aku memegang telefon bimbitku setiap masa menunggu "sayang" darinya .. tetapi, sehinggalah selesai, masih tidak ku dengar apa-apa .. dalam kereta, aku menangis .. sampai aku tertidur .. biasalah, orang lain semua tidur keletihan bermandi-manda .. dan pada masa yang sama, aku rindu kan dia .. entah bagaimana airmataku menitis .. aq tatap wajah dia dalam telefon bimbitku yang selalunya aku tatap setiap kali aku nak tidur .. 

"sayang .. u tak rindu kan i??"

matahari ingin menghilangkan cahayanya .. rancangan ku untuk pulang ke Klang apabila sesudah maghrib .. tetapi, hujan menghalang .. aku menunggu titisan hujan berhenti .. ya !! bagaikan titisan airmata ku ... entah bagaimana, kakak ipar ku membuka telefon bimbitku .. mungkin dia ingin melihat gambar yang aku ambil ketika di sungai tadi walaupun hanya ada 2-3 keping .. ya lah .. aku mahu berseorangan .. hanya 2-3 keping aku ambil gambar mereka untuk jadikan kenangan .. kakak iparku menjerit kepadaku .. 

"Ijam!! ini ke awek ko??"
"lawa .. orang ape??"

ijam panggilan yang dipanggil oleh ahli keluargaku sejak aku kecil lagi .... mak aku menyusul masuk kerumah entah dari mana mak pergi tapi yang pasti dia dari luar rumah .. berkata....

"mana .. mana .."

aku berkata dengan nada perlahan dan seperti kepura-puraan .. 

"kantoi pulak .. mane ade mane ade .."

aku terus mencapai tuala untuk mandi dan bersiap untuk pulang .. seelok aku masuk ke bilik mandi, mak aku kata dengan kuat dan perli-perli aku .. 

"amboi .. bukan maen lagi ye .. siap ko abis mandi nanti .. 
keje pun tak lagi, belaka pun tak lagi .. dah gatal dah..."

aku hanya tersenyum walaupun tiada siapa-siapa yang nampak .. fuhh.. sejuknya !! aku menggigil sambil mataku merayau mencari dimanakah mak .. aku bertanya pada kakakku dimana mak .. kakakku hanya berkata diluar .. diluar rumah?? ku fikirkan mak sedang mengambil serai, kunyit atau daun pandan untuk kegunaan memasak .. tapi, lama .. aku susur keluar mendekatkan diriku kepada mak .. ya lah !! nak tahu apa yang "SIAP"nya seperti apa yang mak aku katakan ketika aku sedang mandi tadi .. 

mak terus merampas telefon bimbitku .. dan berkata .....

"dia ni duduk mana?? kerje ape??"

aku beritahu dengan senang dan tersenyum ...

"die duduk kat ipoh mak .. kerje kat agens kerajaan bahagian perangkaan .. ala-ala macam bancian .. ijam pun tak tahu sangat nama pekerjaan die tu dan ..............."

mak aku menjeling tajam kearah ku dan bertanyakan tentang ayatku yang tidak habis, tergantung di "dan......"

"dan ........ die tua daripada ijam .. "

mak terkejut .... sambil menggarukan kepalanya ....

"berapa tahun??"

"5 tahun mak...."

mak terdiam sejenak .. aku risau ....

"ijam .. ingat cakap mak ... ko nak kawen dengan sape, mak tak kesah..
tapi, biar la ko habis belajar dulu .. mak taknak ko terganggu ..
mak nak tengok anak mak yang bongsu ni berjaya .. mak cuma takut nanti
ko diperbudakkan .. lagi-lagi perangai ko yang suke buat mak ketawa ..
tapi ... ko kene faham .. anak dara orang .. kita orang susah .. kalau boleh,
cari orang yang susah jugak .. kite takde ape-ape .. rumah sendiri pun 
tak ade .. ini kan pula harta .. menyewa je .. jangan jadi macam mak ..
buta huruf .. mengira je boleh .. membaca mak mane tahu .. mak dah tua .. 
mak cuma tinggal nak ......... (aku tak sanggup tulis ayat ni)..ingat pesan mak..
nanti kirimsalam kat die .. sudah, pergi makan .. nanti nak balik lagi .. "

aku hanya mampu menganggukkan kepalaku sambil hatiku membisik ... 

"mak .. ijam tahu .. ijam akan dengar pesanan mak .. cuma satu je ijam akan pegang dan tanam dalam diri ijam .. dia yang terakhir buat ijam .. tiada pengganti lain .. ijam tak kisah die tua 5 tahun ke, 10 tahun ke .. ijam tetap sayangkan dia ... mak .. ijam sayangkan mak ... kenapa mak tanya tentang dia sedangkan dia sedang merajuk, marahkan ijam sekarang ni ?? andai kata dia tidak merajuk dan marah pada ijam sekarang ni, mesti ijam akan cerita terus pada dia .. mesti die suke mak .. tapi ................hmm"

"mak !! nak makan !! lapar .... ~"

fikiranku hanya melayang teringat kan dia .. jauh disudut renunganku mengenang dan mengimbau semula kenangan kami sewaktu disisi .. masa terus berlalu .. aku tetap meneruskan perjalanan ku untuk pulang .. motif utamaku untuk melayari laman sosial Facebook .. mana la tahu dia ada menghantar sebarang komen pada Wall aku ataupun, Status dia tertulis, "miss my hunny~<3" ..

tetapi ... tidak ....... tiada pun .... ia hanya status yang lagi memeritkan hati ku ..

"I can erase you faster than you think...."

Ya Allah !! apa semua ini ?? adakah ia tanda-tanda berakhirnya apa yang aku inginkan, harapkan selama ini ?? aku menangis lagi ... 

"Ya Allah ya Tuhanku .. kau kuatkanlah hambamu ini .. Sesungguhnya hambamu ini insan yang lemah .."

dan akhir sekali, aku membaca ....

"you've already lost me"

YA ALLAH !!!!!!!!!!!!!! hidup aku kosong ..... aku membantah !! aku kritik !!! tetapi tak diendahkan .. ruangan Chat aku guna .. tapi, panggilan "i" dan "u" kini menjadi "KAU" "AKU" !!! aku terkaku !! aku membalas setakat mana aku mampu dengan keadaan aku yang seolah-olah dalam kegelapan tanpa nafas .. 

syg .. i ade citer tentang ape yg i borakkan dengan mak i .. i nk citer kan kat u .. sbb mak i tak kesah dan die nk i jage u .. tapi syg .. u majuk ngn i lagi ...
syg .. nape u majok lagi??u mrahkan i sbb adeq agkt i ckp i comeyy ke?seyesly syg .. i tak prasan dye ckp cmtu kat i .. n i ingtkn dye ckp i ensem wlupun i taw i tak ensem .. and i just taw u sorg je ckp i comey wlupun i gelap .. 
syg .. i igt lagi u penah ckp u terima i seadanya . dlu i slalu tnye, u leh trima i seadanya??byk bnde sygg tentang i .. i tak kaya, i tak punye harta .. rumah sendiri pun tak ade .. sewa je .. i gelap .. tak hensem .. comey pun tak . tapi u sndri yg ckp i comey .. i jadi malu .. sbb u sorg je penah ckp depan2x i yg i ni comey ... i diploma pun tak abis lagi, tapi u dah ade degree .. nk sambung master .. 
sygg ... kite mmg bbeza ... tapi bagi i, semua tu bukan halangan yang seyes .. kite boleh kan share ape yang kite ade .. tapi sygg.. u jnis yg tak suke terus terang, bgtaw if ade ape and suke pendam .. adakah i masih tak fhmkn u??
sygg ... pernah ke i mhalang untuk u berkawan dengan sesiapa??pernah ke i memarahi u??pernah ke i cuba jauhkan diri i dari u???pernah ke i buat something yang buat u rase terkongkong, rimas, dan ape2 je la ?? if ade, bgtaw i sygg ... and  i mnta maaf ... 
sygg .. u slalu call i .. leh dikatekan setiap hari ... tapi, u sendiri yang cakap, daripada u call orang laen, lbh baik u call i .. i tak pernah minta u call i hampir stiap kali .. ye, i penah wat u tluka dlu dgn alasn i sunyi .. tapi, u taw kan dlu kite contact mmg jarang giler .. kite cple, but contct leh dkatekan sbulan skali .. and kite penah pasang niat tuk stop hbngn ni .. alhamdulillah .. tak blaku .. i nmpk cinta u pade i bile i dgr jeritan tangisan u pada malam pertama kali kite jumpe sbg spasang kekasih .. sejak dari itu, i dah mula tanam diri i u org yg terakhir i cintai dan i perlukan untuk hidup i ..
sygg .. adkh kate2 "syg", "rindu", "cinta" dari u i takkan dengar lagi ??? i berdoa smoga kate2x tu akan sentiasa i dengar ... sbb u sndri yg ckp,"for me, love must always bng xpress by words n the way how much do i really care bout u....."..ermmm..
sygg ... i tak penah fhm u ke syg ??? i tak penah amek taw tntg u ?? i tak penah kongsi ape2 ke?? ckp laa sygg ... pls . jgn pendam lagi .. share ape2 kan lagi baik .. thats why i nk kite share ape2 if ade ape2x .. u ckp kat i kat Chat .. u dah lama tahan sbnrnye .. ape yg u tahan syg??u jrang bgtaw if ade ape2x .. cmne i nk taw syg ... ye !! itu mmg sikap u .. i akan mdesak agar u bgtaw .. tapi, bkn bmkna i nk paksa u tuk bgtaw .. tapi, i nk u cuba tuk kongsi jika ade ape2x .. tapi, u still dgn pndirian u sygg .. i stop .. i fhm .. kite nk berubah bkn dengan skelip mata .. slow2x .. maybe u tak nak bgtaw sbb i nk jage aty i .. tapi sygg .. atleast i taw .. i tak nak u pendam, last2x u lepaskn sume yg u pendam then jadi cmni ... 
sygg ..... i taw .. and u sndri bgtaw u tak percayakan i ... ya !! sbb u knl i ... dlu kite kawan .. so, u taw prangai i cmne . playboy !! then u cple ngn i .. kisah silam i pe sume u taw ... but syg ... seyesly, i tak mcm dlu .. i cube tuk bg u pcayekan i ... tapi syg, perasaan seseorang tu kite tak boleh bentuk, ubah dengan menggunakan tangan .. terserah pade empunya badan .. but, u still tak percayakan i smpai skunk .. i diamkan diri and i taw ape yang i buat spnjg i dgn u adlh bukan dengan sikap i yg playboy dlu .. i tak mcm dlu ... i dah set kan pade kpala i, only u !! nobody else .. until die ..!! and i pegang sume tu erat2x, i tanamkn dalam diri i ... 
sygg ....... i cintakan u lebih dari nyawa i ... i sygkan u lebih dari segalanyaa ... and i sentiasa rindukan u walupun u ade depan mate i .... 

"From now on, I don't wanna hear anything from you....you're on your own."

perit i bace ... u ignore i ... why syg !!????? i can't live without u dear !!!

"SiNgLe = SiMpLe ..... CoUplE = TrOubLe"

tiada kehidupan boleh lari dari masalah sygg ... and setiap masalah ade pnyelesaiannya ... 

and now .. i tggu ape u nk katekan sok ... u ckp, bg u mase sampai sok ... i tunggu sygg ... and all ditangan u ~ and i nk u taw, cinta i pade u sampai i mati ~ sayang i pade u sorang ~ rindu i pade u setiap saat .... Mastura Borha .. Aku Mencintaimu ... <3<3<3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...